madagascar2022.reismee.nl

Kirindy National Park

Op de weg terug vanuit de Tsingy bevindt zich 65 km voor Morondava het Kirindy National Park. Daar overnachten we een nacht. De bungalows zijn erg ‘basic’op dit terrein, maar de avond- en ochtendwandelingen met een gids kunnen de moeite waard zijn. Uiteraard geldt steeds dat je geluk moet hebben als je vooral de maki’s (andere naam: lemuren) wilt zien. Je kunt er ook kameleons aantreffen. Daarbij is Kirindy de enige plek waar je de fossa tegen kunt komen.

Wij hadden geluk. We hebben heel wat dieren gezien. Alle namen in het Engels, keurig voor ons opgeschreven door onze gids (wil je meer weten van deze dieren: Google!!):

Red-fronted brown lemur, grey mouse lemur, fork-marked lemur, red-taled sportive lemur, verreaux’s sifaka, oustalet’s chamelion, big headed gecko, Madagascar magpie robin (bird), rufous vanga, Madagascar scop’s owl.

Foto’s hebben we van veel van deze dieren kunnen maken. ‘S avonds heb ik met de grote Nikon (met 400 mm zoomlens) gefotografeerd. ‘S ochtends met de kleine Lumix compactcamera (met 1200 mm zoomlens). Het gebruik van elk van deze 2 camera’s heeft zo zijn voor- en nadelen.

De grote Nikon had ik ‘s ochtends aan onze chauffeur in bewaring gegeven. Hij heeft toen nog een foto van de fossa kunnen maken, die wij niet tegenkwamen. De fossa jaagt overigens op lemuren. Dat vinden wij minder, maar de natuur is hard.

Water is schaars in deze regio; ook voor de dieren. Sommige lemuren komen daarom uit een groot leeg slakkenhuis gevuld met water uit je hand drinken. Leuk voor ons; triest dat het zo moet.

jaap

Wat geniet ik van jullie verhalen en foto's, prachtig!!! Ook nieuwsgierig naar de foto's van de dieren. En je hebt een foto van de Fossa!! Jammer genoeg niet zelf gezien, maar toch. En wat een hoop lemuren!!!! En die Kameleon is ook fantastisch evenals die Gecko. Zo nieuwsgierig naar de foto's. Nog heel veel plezier!!
(En geef maar vele water.. Arme dieren (en mensen)

Margot

Lieve Gerard,wat een prachtige verhalen.Ik kan me zo goed voorstellen wat jullie zo samen beleven!
Nog een heel mooie tijd en een veilige reis!
Lieve groeten vanuit Roosendaal ,waar ik al wat meer ga wennen.Ik voel dat we zo welkom zijn.Het wenproces gaat nog wel even duren,maar het is goed.
Liefs Gerard.Margot

Paul

Wat een fantastische foto’s maak je toch elke keer, Gerard. Die boababs poseren wel op hun gemak, maar die maki's/lemuren natuurlijk niet. Vakwerk om die zo mooi vast te leggen. Ik ben benieuwd met wat voor moois je ons nog gaat verblijden.

Kees Smetsers

Dit verhaal is een mooie aanvulling op de foto's, die ik gisteren heb ontvangen.
Super om jullie avonturen te lezen en te zien.

Danny

Echt een heel andere wereld die je via je verhalen en foto's met ons deelt!
Wist niet dat die dieren bestonden...................