madagascar2022.reismee.nl

Op weg naar het wilde westen: de Tsingy

Je moet er wat voor over hebben: de grote en kleine Tsingy willen bezoeken en dan als afsluiter Kirindy Nat. Park. Dat kost je vanaf Antsirabe heen en (dezelfde!) weg terug 6 dagen inclusief het bezoek aan de Tsingy’s, Kirindy en als toetje vooraf: Morondava. Morondava is een leuk stadje aan de westkust van Madagascar.

Je mag dan onderweg ook rekenen op temperaturen oplopend tot 37 graden in de middag in een 4WD zonder airco. Wij hebben al in 2020 besloten dat we dat gaan doen! En nu dus de uitvoering van dit spektakel.

Gisteren ( dinsdag 27 september) hebben we de eerste etappe van Antsirabe naar Morondava gedaan. Een rit van 550 km over soms slechte wegen, maar wel voor 95% asfalt ( met gaten). Dat is een rit van 10 uur in de hitte. Aan het eind hebben we vlakbij Morondava ook nog de Allee de Baobab bezocht. Dat is een plek die mag je niet overslaan als je hier bent. En dan liefst een bezoek daar tegen zonsondergang. De Baobob is een zeer imposante boom die vooral voorkomt in bepaalde delen van Madagascar en ook nog wel in bijv Tanzania ( gezien door Gerard daar in 2014). De rit naar Morondava was erg pittig en we waren echt helemaal ‘op’ toen we om 7 uur ‘s avonds bij ons hotel aankwamen. Wordt vervolgd in de volgende blog en foto’s komen hopelijk later vandaag ook nog.

Kees Smetsers

Is er nog iets van jullie rug over na zo'n woeste rit over de wegen van Madagascar ?
Maar ja.... als je een Baobab boom ziet, dan zijn alle vermoeienissen verdwenen.
Wel echt knap van jullie dat jullie dat allemaal aandurven...

Margot

Lieve Marijke en Gerard,
Terwijl ik het verhaal over de lange vermoeiende tocht die jullie hebben gemaakt moet het fijn zijn om die mooie zonsondergang en het prachtige landschap hebben gezien!
Ik hoop wel dat je daarna ook goed kunt uitrusten in een goed bed!
Ik heb gisteren en vandaag alle dozen uitgepakt,en de kasten zien er mooi uit!
De eerste nacht hier geslapen…was redelijk …
Veel nieuwe contacten en ervaringen..
Het gaat goed!
Ik denk heel veel aan jullie.Heb net Berna gebeld.Het gaat we goed met haar…
Jullie

Margot

Het bericht was ineens weg…Jullie beiden ,heel veel plezier .Geniet van alle bijzondere dingen en ervaringen..Liefs,xxxMargot