madagascar2022.reismee.nl

Toeval bestaat niet


De eerste echte dag om te genieten in Antsirabe, op 170 km ten zuidwesten van Antananarivo.

Antsirabe is een leuke stad, die je gemakkelijk te voet kunt verkennen. De stad is ook bekend als de stad van de door mannen op blote voeten voortgetrokken loopriksja’s, die ook wel pousse-pousses worden genoemd. Op onze hotelkamer hangt een schliderijtje met een loopriksja met als tekst, vertaald in het Nederlands: ‘waardig transportmiddel van het derde millenium’ (zie foto’s).

De stad heeft ook een antiek treinstationnetje. Treinen rijden er echter al jaren niet meer. De rails liggen er nog, maar worden gewoon als voetpad gebruikt. In de stad is ook een leuke overdekte markt. Tot mijn verrassing vonden de handelaren het hier prima als ik hun fotografeerde. Dat heb ik in Afrika wel anders meegemaakt.

Vanmiddag hebben we nog met de auto een bezoek gebracht aan Redisence Madelief. We dachten daar 50 kansarme kinderen aan te treffen, die daar opgevangen worden en daar scholing e.d. krijgen. Helaas zitten de kinderen nu elders en is de Residence tegenwoordig een hotel waarvan de opbrengst hen ten goede komt.

Toeval bestaat niet: in ons hotel ontmoette ik de lokale medewerkster van onze Bradt Guide voor Madagascar. Na een leuk gesprek kregen we de uitnodiging het liefdadigheidsproject voor kinderen, Ankizy Gasy, te bezoeken in Antananarivo, waar zij al jaren voor werkt. Komt goed uit, want door het omzetten van onze vlucht, blijven we een dag langer in Madagascar.


Reacties

Reacties

Tanja

Bijzonder dat jullie daar op bezoek mogen komen. Dat zullen niet velen jullie kunnen nazeggen. Maakt het nog specialer omdat het niet op toeristen gericht is.??

Paul

Het is nú al een bijzondere reis. En de foto's zijn weer prachtig!

Kees Smetsers

Madagascar....
Ik ga eens kijken waar dat op de aardbol ligt.
Misschien zie ik jullie daar dan rondlopen.
Wat een avonturiers...

Sophie

Wat een avontuur nu al Gerard. Geniet van jullie reis en de avonturen nog te komen! Ik lees met veel plezier mee.

Margot

Lieve Marijke en Gerard,
Waarschijnlijk lees ik de verhalen niet in de juiste volgorde..maar het is toch prachtig om alles te lezen.
Wat een bijzonder verhaal en wat een mooi ontmoetingen,!
Liefs Gerard en ook liefs voor Marijke,
Margot

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!