madagascar2022.reismee.nl

Niets is zonder risico! Komt goed.

De vliegreis naar Madagascar liep anders dan we hadden geboekt! Wat ik al eerder schreef: niets is zonder risico en dat blijkt dus zo te zijn.

De vlucht naar Antananarivo zou dus op zaterdag in Parijs beginnen. Donderdagavond keek ik even hoe laat ik online kon inchecken voor onze vlucht. Proberen, nog een proberen: we waren door KLM uit al onze vluchten (heen en terug) verwijderd. Er stonden letterlijk grote strepen doorheen. Bellen met KLM tot ‘s nachts 2 uur levert alleen excuses op en de mededeling dat de vluchten niet meer kunnen worden ‘ teruggezet’ omdat er al een ‘refund’ was aangevraagd. Maar we konden eventueel wel voor € 4.200 nieuwe tickets kopen, zodat we alsnog mee konden; bijna 3 x zo duur als de oorspronkelijke prijs. Hier begon een rollercoaster die pas eindigde op vrijdagmiddag rond 2 uur. Details laat ik maar achterwege.

We hadden wel een geheel verzorgde reis in Madagascar geboekt, dus geen optie om niet te gaan. Uiteindelijk gekozen voor tickets bij Ethiopian Airlines, die ik nog ken van mijn reis in 2018 naar Ethiopie. Prima maatschappij. Hierdoor zijn we ipv zaterdagmorgen nu op zaterdagavond vanuit Brussel via Addis Abeba naar Antananarivo gevlogen. Uiteraard ook later daar aangekomen: zondagmiddag rond 2 uur. Onze chauffeur voor de komende weken, Tahiana, stond op ons te wachten. Om verder het reisschema met alle boekingen te kunnen volgen, moesten we direct door naar Antsiraba. “Slechts’ 169 km. We hebben nu aan den lijve ervaren wat het betekent om over de slechte wegen in Madagascar te rijden. Om zoveel mogelijk voor het donker deze afstand te rijden met een gemiddelde van 40 km p/u moet je soms 80 km rijden en dat lijkt wel racen op deze smalle, bochtige wegen vol gaten. Alles kwam uiteindelijk goed.


Reacties

Reacties

jaap

Het belangrijkste: jullie zijn er..
En nu kan het genieten beginnen...

Mies van den Hemel

De start ligt achter jullie! Nu kunnen jullie vooruit kijken en veel bijzondere ervaringen gaan beleven.
Mooie reis toegewenst samen.

Pieter

Een 'goed' begin is het halve werk!
Geniet ervan, wij genieten met jullie mee ;)
Pieter en Jacqueline

Danny

No risk no fun,maar dit had je liever niet gehad.......
Hopelijk nu genieten!!

Kees Smetsers

Hoi Gerard,
Sommige mensen houden van zekerheid, maar jij houdt van avontuur, dat staat voor mij vast.
Wat een begin van jullie reis !
Jullie hebt echt een heel groot incasseringsvermogen, maar dat heb je ook nodig voor dit soort reizen.
Ik weet zeker dat jullie gaan genieten en dat jullie sores van de heenreis snel naar de achtergrond zullen verdwijnen.
Super dat ik mag meegenieten (gratis en voor niks).
Nog twee weken en dan begin ik ook aan een avontuur.
Ik ben nu bijna 76 jaar, maar ik ga op 9 oktober toch de hele marathon van Eindhoven lopen.
Sommigen verklaren mij voor gek, maar ik houd ook een beetje van uitdagingen.
En ik heb weer het hele jaar intensief getraind voor deze belevenis.
Vorig jaar is het ook gelukt, dus we gaan het gewoon weer proberen.
Lieve groeten uit een koud en nat Middelbeers.

Chris

De kop is er af!.

Marianne

Wat een rollercoster zeg. Maar gelukkig heb je vrienden in Ethiopië en een geduldige chauffeur. Time to relax!

Margot Greep

Lieve Marijke en Gerard,
Fijn om jouw verhaal te kunnen lezen,
Wat hadden jullie een pittige reis…Maar jullie hebben je doel bereikt en dat is het voornaamste.
Je weet dat ik m’n best zal doen om de reis te volgen,maar de komende dagen zal dat niet altijd kunnen…
Lieve Gerard en Marijke,ga fijn genieten van jullie mooie reis en van elkaar.
Na een paar dagen zullen jullie de achterblijvers thuis minder gaan missen.
Ik ga met plezier de verhalen lezen,na een paar dagen.
Liefs voor jullie beiden,Margot.

Linda

Iets als Parijs "Dakkar" Madagascar ...
Jeetje wat een reis en uithoudingsvermogen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!